fbpx
blog · kaliski rower miejski

Kaliski Rower Miejski – co zmieniło się 1 czerwca

Kaliski Rower Miejski

W dzień dziecka, zgodnie z zapowiedziami, system Kaliskiego Roweru Miejskiego rozrósł się o kolejne 7 stacji i 56 rowerów.

Mógłbym oczywiście wkleić tutaj notkę prasową od NextBike jak większość „mediów” w Kaliszu. Mógłbym i wkleję, co mi szkodzi, ale na tym nie koniec. Na początek jednak, oficjalny komunikat ;).

Kaliski Rower Miejski cieszy się niesłabnącą popularnością. Od początku maja rowery wypożyczono już ponad 13 tysięcy razy. W piątek, 1 czerwca, system zostanie rozbudowany o kolejnych 7 stacji, co oznacza, że w mieście będzie można wypożyczać rowery już w 19 lokalizacjach.

Kaliszanie chętnie korzystają z roweru miejskiego, dlatego dodatkowe stacje to duże udogodnienie dla mieszkańców, ale także inwestycja w komfort podróżowania” – mówi Grzegorz Sapiński, prezydent Kalisza.

Wprowadzamy w mieście inteligentne rozwiązania, dzięki którym ułatwiamy kaliszanom codzienne funkcjonowanie i jednocześnie dbamy o środowisko.”„Kaliski Rower Miejski rośnie w siłę. 1 czerwca uruchamiamy 7 stacji, a już 1 lipca 11 kolejnych. Łącznie w tym roku mieszkańcy Kalisza i turyści będą mogli korzystać z 30 stacji i 283 rowerów. Są rowery standardowe, tandemy, rowery familijne i dziecięce. Zachęcamy do przesiadania się na rower podczas codziennych dojazdów do pracy oraz do rodzinnych przejażdżek” – mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska, operatora Kaliskiego Roweru Miejskiego.

Nowe stacje Kaliskiego Roweru Miejskiego: pl. Jana Pawła II/Pomnik A. Asnyka, Kołobrzeska/Okrąglicka, Gajowa/Nadleśnictwo, Armii Krajowej/Kaczorowskiego, Majkowskie Wembley, Majkowska/Węzeł i Pobożnego/Parking. Po uruchomieniu nowych stacji na ulice wyjedzie również 56 dodatkowych rowerów.

Osoby, które po raz pierwszy chcą skorzystać z roweru, powinny zarejestrować się w systemie poprzez stronę internetową KaliskiRowerMiejski.pl, terminal stacji wypożyczeń lub bezpłatną aplikację Nextbike. Należy również wpłacić co najmniej 10 złotych opłaty inicjalnej. Pierwsze pół godziny każdego wypożyczenia jest bezpłatne, za czas od 31 do 60 minuty zapłacimy złotówkę, za drugą i każdą następną godzinę po 2 złote.

Aby wypożyczyć rower wystarczy wpisać w terminalu stacji wypożyczeń swój numer telefonu, kod PIN i numer wypożyczanego roweru. Można również skorzystać z bezpłatnej dedykowanej aplikacji Nextbike na urządzenia mobilne.

Kaliski Rower Miejski cieszy się wielką popularnością. Tylko od 1 maja dokonano już ponad 13 tysięcy wypożyczeń. W systemie zarejestrowało się już niemal 5000 użytkowników, tylko w tym sezonie ich liczba wzrosła o ponad 1500 osób.

https://kaliskirowermiejski.pl/kaliski-rower-miejski-nowe-stacje-i-rowery/

Większość na tym poprzestała, ja postanowiłem opisać Wam każdą nową stację, odwiedzić osobiście i zweryfikować lokalizację ;).

Nowe stacje Kaliskiego Roweru Miejskiego

Jak wspomniałem wcześniej, jest ich 7. Szczęśliwa siódemka na dzień dziecka ;).

Ich lokalizacje możecie zawsze sprawdzić w aplikacji mobilnej NexBike, ale osobiście polecam moją mapę ze wszystkimi lokalizacjami stacji w obecnym sezonie. I to lokalizacjami DOKŁADNYMI a nie przybliżonymi ;).

Znajdziesz tam także przyszłe lokalizacje, czyli te uruchomione za miesiąc (1 lipca) oraz historyczne umiejscowienie stacji, poczynając od wdrożenia pilotażowego w 2015 roku oraz pozostałe ważniejsze informacje o rozmieszczeniu stacji w Kaliszu.

  • Stacje Kaliskiego Roweru Miejskiego 2017.
  • Planowane (przed przetargiem) stacje Kaliskiego Roweru Miejskiego 2017.
  • Stacje pilotażowego wdrożenia Kaliskiego Roweru Publicznego 2015.
  • Rozmieszczenie stacji według Koncepcji Tras Rowerowych dla Miasta Kalisza.

pl. Jana Pawła II/Pomnik A. Asnyka

pl. Jana Pawła II/Pomnik A. Asnyka
pl. Jana Pawła II/Pomnik A. Asnyka

Ostatnia stacja w ścisłym centrum, wraz ze stacjami Złota/Główny Rynek, Śródmiejska/Złoty Róg oraz Pl. Bogusławskiego/Teatr tworzą najbardziej zwartą siatkę stacji w Kaliszu. Dopełnienie tego układu stacją przy Plantach i fontannie spina ten fragment miasta komunikacyjną klamrą zarówno dla pieszych jak i użytkowników komunikacji zbiorowej. W bezpośrednim sąsiedztwie tej stacji krzyżują się praktycznie wszystkie linie autobusowe w mieście. 

pl. Jana Pawła II/Pomnik A. Asnyka
pl. Jana Pawła II/Pomnik A. Asnyka

Kołobrzeska/Okrąglicka

Kołobrzeska/Okrąglicka
Kołobrzeska/Okrąglicka

Stacja obsługująca głównie Osiedle Winiary. Wewnętrzna komunikacja lub obsługa ruchu mieszkańców Winiar z pozostałymi częściami miasta. Da się dojechać do centrum w 30 minut, czyli czasie bezpłatnego wypożyczenia. Można skorzystać z infrastruktury rowerowej wzdłuż ul. Łódzkiej lub zjechać do ulicy Leśnej i następnie przez Rajsków do Parku Miejskiego i już jesteśmy w centrum. 

Kołobrzeska/Okrąglicka

Niestety umiejscowienie stacji obok przystanku autobusowego, bez zmniejszenia wysokości krawężnika, powoduje utrudniony dostęp do stacji (sprawdzone organoleptycznie ;), trochę szkoda.

Gajowa/Nadleśnictwo

Gajowa/Nadleśnictwo
Gajowa/Nadleśnictwo

Dla mnie jedna z ważniejszych stacji w całym KRM. Powinna w założeniu obsługiwać komunikację aktywnej części społeczeństwa. Wspaniałe tereny rekreacyjne, ścieżka biegowa, trasy edukacyjne, lasy komunalne i bliskie położenie „Płuc Kalisza” powinna zapewnić tej stacji spore powodzenie w sezonie letnim. Rowery na skraju lasu robią niezłe wrażenie, sami zobaczcie ;). 25 minut drogi od centrum (stacja Złota/Główny Rynek).

Armii Krajowej/Kaczorowskiego

Armii Krajowej/Kaczorowskiego
Armii Krajowej/Kaczorowskiego

Trzecia stacja obsługująca Osiedle Dobrzec. 1 Lipca dojdzie jeszcze czwarta na al. Wojska Polskiego w pobliżu targowiska (chyba nawet dziś robiono juz pod nią wylewki betonowe). W założeniu ma obsługiwać część Dobrzeca P. Relatywnie blisko stacji Prymasa St. Wyszyńskiego/Arena.

Armii Krajowej/Kaczorowskiego

Majkowskie Wembley

Majkowskie Wembley
Majkowskie Wembley

Majkowowi mówię „sprawdzam”. Nie mam pojęcia jak będzie funkcjonowała ta stacja. Z jednej strony jeden z ciekawszych obiektów sportowych w Kaliszu (choć korzystanie z niego jest bardzo utrudnione dla przeciętnego Kowalskiego), z drugiej strony Majków to osiedle tak wyrugowane z komunikacji zbiorowej przez lata, że każdy tam ma samochód w sypialni ;). Mam nadzieje, że KRM zmieni trochę te przyzwyczajenia mieszkańców Majkowa. trzymam kciuki! Szczególnie że za miesiąc dostaną jeszcze stacje na Stawiszyńska/Morelowa.

Majkowskie Wembley

Majkowska/Węzeł

Majkowska/Węzeł
Majkowska/Węzeł

Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem. Celowość tej stacji jako takiej jest silnie skorelowana z centrum przesiadkowym. Jeśli centrum będzie działać, stacja też powinna. Jeśli nic się nie zmieni, może chociaż pacjenci Medixu się ucieszą ;).

Pobożnego/Parking

Pobożnego/Parking
Pobożnego/Parking

Typowa turystyczna lokalizacja. Niechaj przybysze z Matplanety i innych lokalizacji zwiedzają Zawodzie i docierają tam KRM. Niech zresztą zwiedzają tak całe miasto! Czemu nie!

Pobożnego/Parking
Pobożnego/Parking

I jak to wygląda z perspektywy siodełka?

Zaczyna wyglądać naprawdę dobrze. Teraz potrzeba chwili, aby mieszkańcy zakodowali sobie nowe lokalizacje i będzie coraz lepiej. Sam dziś zjechałem wszystkie stacje i poza małymi problemami technicznymi w ich działaniu (za wcześnie chciałem chyba je przetestować) naszła mnie pewna konkluzja.

90% tej trasy zrobiłem albo po infrastrukturze rowerowej, abo po drogach o znikomym ruchu. Tak naprawdę poza centrum nie miałem potrzeby zjeżdżać z ciągów pieszo-rowerowych lub typowo rowerowych.

Choć czasami stan lub sposób budowy tej infrastruktury wymaga większego zaangażowania służb miejskich i aktywistów, to nie jest tak źle. Liczę po ciuchu na otwartość nowych zarządców MZDiK w tej sprawie ;).

Trasa objazdu dla zainteresowanych ;). Podzielona na dwie części ze względów technicznych.

źródło fotografii tytułowej: http://kaliskirowermiejski.pl

Tagged: , , , ,