blog · kaliski rower miejski

Kaliski Rower Miejski 2018-2020

Kaliski rower miejski lokalizacja stacji

Przetarg właśnie wystartował. Co zawiera i jakie są najważniejsze zapisy, można przeczytać w dokumentacji przetargowej.

2018-2020

3 lata, na tyle został ogłoszony przetarg i tyle ma działać cały system Kaliskiego Roweru Miejskiego. A dokładnie przez okres 20 miesięcy, podzielony na trzy sezony:

  1. od 01.05.2018 r. do 31.10.2018 r.;
  2. od 01.04.2019 r. do 31.10.2019 r.;
  3. od 01.04.2020 r. do 31.10.2020 r.

26-30 stacji

Będziemy mieć minimum 26 stacji w całym mieście. Jeśli oferenci będą chcieli zdobyć dodatkowe punkty w przetargu, mogą zaoferować ich więcej. W dokumentacji przetargowej określonych jest 30 lokalizacji.

Kaliski rower miejski lokalizacja stacji
Kaliski rower miejski lokalizacja stacji
  1. Jana Pawia ll/Pomnik Asnyka (+18 stojaków)
  2. Sportowa/Aquapark (+ 18 stojaków, z rowerkami dziecięcymi)
  3. Górnośląska/Cm. Miejski
  4. Dworcowa/Dworzec PKP
  5. Śródmiejska/Złoty Róg
  6. Prymasa St. Wyszyńskiego/Arena (z rowerkami dziecięcymi)
  7. PI. Bogusławskiego/Teatr (z rowerkami dziecięcymi)
  8. Poznańska/Szpital
  9. Toruńska/Szpital
  10. Młynarska/Wąska
  11. Skalmierzycka/Park Przyjaźni (z rowerkami dziecięcymi)
  12. Ułańska/UAM
  13. Podmiejska/Orlik (z rowerkami dziecięcymi)
  14. Kołobrzeska/Okrąglicka
  15. Chełmska/Lubelska
  16. Armii Krajowej/Księdza Stanisława Piotrowskiego
  17. Tuwima/Spacerowa
  18. Majkowska/Węzel
  19. Pobożnego/Parking
  20. Starożytna/PE
  21. Braci Niemojowskich/Szkoła
  22. Poznańska/Cmentarz
  23. Karpacka/Tatrzańska
  24. Rajskowska/Rajskowska
  25. Dobrzecka/Kościół
  26. Al. Wojska Pol./Targowisko Dobrzeć
  27. Borkowska/Pętla
  28. Stawiszyńska/Morelowa
  29. Sadowa/Mc. Donalds
  30. Wocławska/OSSW

Ciekawe lokalizacje

1. Jana Pawia ll/Pomnik Asnyka (+18 stojaków) oraz 5. Śródmiejska/Złoty Róg

Jana Pawia ll/Pomnik Asnyka


Śródmiejska/Złoty Róg

Na liście stacji nie ma lokalizacji Ratusz! Zamiast tego pojawiły się dwie lokalizacje, komunikujące dzielnicę staromiejską, usytuowane na osi komunikacyjnej przecinającej Główny Rynek (Ratusz).

Dlaczego tak się stało? Podobno mamy mieć w tym roku wykopki na Głównym Rynku w okresie letnim/wyborczym (niepotrzebne skreślić). Pierwotnie miła powstać tylko stacja nr. 1 Jana Pawia ll/Pomnik Asnyka (+18 stojaków), ale po konsultacjach z osobami ze środowisk rowerowych oraz z moją skromną osobą ;), dołożono jeszcze stacje 5. Śródmiejska/Złoty Róg. (Złoty Róg forever!).

15. Chełmska/Lubelska

Chełmska/Lubelska

Dlaczego tak daleko? O co chodzi? O rekreacje! Stacja nr 15 jest usytuowana tuż obok wielkiego kompleksu leśnego Lasów Komunalnych Kalisza. Dodatkowo w niedalekiej odległości mamy jeden z największych, zrealizowanych projektów z Budżetu Obywatelskiego, czyli Płuca Kalisza na Winiarach.

Bazując na ilości kaliszan, podróżujących w tamtym roku na rowerach miejskich nad zalew Szałe, ta stacja powinna być oblegana w okresie letnim. Wyobraźcie sobie, rowerkiem do lasu, spacer bez konieczności pilnowania sprzętu i powrót na spokojnie do miasta. Do wyboru dwie alternatywne trasy podróży: Łódzka i dość dobra infrastruktura rowerowa aż do centrum lub dojazd do przejazdu kolejowego na Winiarach i powrót szeroką, asfaltową drogą rowerową wzdłuż torów i Prosny! To będzie dobre lato ;).

Ta lokalizacja to także moja sugestia, mam nadzieje, że się sprawdzi!

Duże zakłady pracy i galerie handlowe

Tak projektuje się systemy rowerów miejskich, aby duże podmioty samodzielnie dołączały stacje przy swoich lokalizacjach do systemu. Tak to działa i jest tańsze dla miasta. Jeśli developer dużego osiedla, galeria handlowa czy wielki pracodawca chce mieć stacje obok siebie, może taką ufundować i sprawdź radość swoim pracownikom/klientom. A ponieważ można z takiej stacji korzystać jak z każdej innej, korzyść jest obopólna.

Jeśli znacie kogoś, kto byłby zainteresowany taką stacją, to MZDiK czeka na info ;).

A dlaczego nie ma TU a jest TAM?

Nie każdemu da się dogodzić. Obecnie lokalizacje stacji zaspokajają następujące potrzeby:

  • komunikacja mieszkańców pomiędzy największymi osiedlami/dzielnicami (Winiary, Dobrzec, Majków, Zagorzynek, Rajsków itd.);
  • komunikacja turystów (Dworzec PKP, PKS, Centrum Przesiadkowe na Majkowskiej, centrum miasta);
  • pozwalają na dojazd do terenów rekreacyjnych (Płuca Kalisza, Kaliskie Wembley, Park Przyjaźni, Park Miejski, Aquapark).

Oczywiście zapewne znajdą się lokalizacje, które z biegiem czasu mogą okazać się nietrafione lub ruch na nich będzie zbyt duży.

Damy radę ;). Zgodnie z warunkami przetargu, będzie możliwość przestawienia aż 10 stacji na inne lokalizacje w trakcie działania całego systemu. Bezpłatnie ;).

Rowery

  • 208 rowerów miejskich (minimum);
  • 5 rowerów dziecięcych (minimum) – choć tutaj nie mogę się dokładnie doliczyć;
  • 3 rowery cargo (można punktować dodatkowo nawet i 12 sztukami)
  • 4 tandemy (można punktować dodatkowo 6 sztukami)

Udało mi się skutecznie zasugerować większą liczbę rowerów cargo oraz tandemów i chwała MZDiK za wpisanie tego do warunków przetargu! Dziękuję!